Mezi kreativní odvětví patří obory, jejichž nezbytnými podmínkami jsou lidský talent, dovednosti a kreativita. Jedná se o druh podnikatelské aktivity, která má přesah do kultury. Taková odvětví nalezneme ve veřejné, soukromé i neziskové sféře a mají obrovský potenciál především v oblasti inovací a přidaných hodnot, které jsou požadovanou součástí jakéhokoliv moderního podnikání.
na tom
brněnští
kreativci?
Čím městu
prospívají?
Kreativci, neboli podnikatelé v kreativních odvětvích, představují nedílnou součást ekonomiky. Dle Evropské komise generují 5,3 % unijního HDP (Zpráva Evropské komise 2018) a zaměstnávají až 12 milionů občanů Evropské unie, čímž tvoří třetí největší sektor zaměstnanosti (zakreativnicesko.cz).
V samotném Brně nalezneme 12 tisíc kreativních subjektů, které společně představují asi 10 % ekonomicky aktivních subjektů ve městě. V Jihomoravském kraji evidujeme dalších 6 a půl tisíce subjektů, v nichž je zaměstnáno asi 40 tisíc osob. Jihomoravští kreativci se v rámci svého podnikání mohou chlubit ročním obratem 24 miliard korun (Mapování KKO v Brně, 2014).
2014, bylo do kreativních odvětví v Brně
zahrnuto následujících 12 oblastí
statečných
statečných
2014, bylo do kreativních odvětví v Brně
zahrnuto následujících 12 oblastí
Kolik je v Brně kreativců? Jaké jsou jejich potřeby? Co pro kreativce může udělat město? Na dané otázky pomohl odpovědět průzkum uskutečněný v letech 2013 a 2014, který zmapoval 12 kulturních a kreativních odvětví v Brně.